9 Ocak 2013 Çarşamba

Arda'nın Baby Shower Partisi

Yoğunluğumdan dolayı uzun süre yazamamıştım. Ancak şimdi fırsat buldum ve şu baby shower partisinin detaylarını paylaşayım dedim.

Hamileliğimin sanırım 4. ayından sonra birçok arkadaşım bana 'Baby Shower' partisi yapıp yapmayacağımı sormaya başlamıştı. Yurt dışında sadece öğrenci olarak bulunduğumdan bunu daha önce duymamıştım. Soran arkadaşlarımdan kabataslak bilgiler aldım. Doğumdan bir ay önce yapılan ve anne adayı ve doğacak bebek için 'hediye yağmuru' anlamına gelen bu partinin nasıl bir şey olduğu ve neler yapıldığı hakkında araştırmalarıma başladım. Öğrendim ki bu partiyi yapan organizasyon şirketleri var. Daha çok arkadaşlar arasında yapılan, ailelerin katılmadığı (genellikle gördüğüm kadarıyla), samimi, küçük bir parti.

İlk gelenek olarak bu parti genellikle anne adayının evinde yapılmıyor çünkü doğuma 1 ay kala yapılan bu parti anne adayının ağırlaştığı ve yorulmaması gerektiği bir döneme denk geliyor. Bu nedenle ya samimi arkadaşlarından biri gönüllü olarak evinde yapıyor, ya da dışarıda bir yerde yapılabiliyor. Ben evi tercih ettim çünkü ev ortamında bu tür organizasyonları hep samimi ve sıcak bulmuşumdur. Öte yandan bazı arkadaşlarım birbirlerini tanımadığımdan, onlardan birinin evinde yapmak da uygun olmayacaktı. Bu nedenle ben en rahat kendi evimde olur diye düşündüm.

Organizasyon ile ilgili sorumluluğu arkadaşım Ahsen  üstlendi ve 5 Ağustos'ta küçük partimizi düzenledik. Baby Shower temali masa örtüsü, peçete, misafirlere verilmek üzere hazırlanan küçük biberonlar gibi ayrıntıları ustalıkla halletti canım arkadaşım.


Öncelikle biberonlar için etiketleri hazırladık. Fikir babası ben deniz olmakla birlikte, etiketleri eşim photoshop programında dizayn etti. Etiketleri yapışkan kağıda çıktı alarak, biberonların üzerine yapıştırdık ve içine renk katması için bonibon şekerler koyduk. İşte misafirlerimize hediye olarak sunduğumuz minik biberonlarımız...







Baby shower partilerinin en önemli öğeleri tabi ki pastalar. Gelenek olduğu gibi biz de iki çeşit pasta yaptık. Birincisi 'bez pasta'. Bebek bezinden yapılan bu pastalar nedenini anlamadığım bir şekilde, ciddi anlamda yüksek fiyatlara satılıyorlar. Ben bu fiyatı ödemediğim için yine arkadaşım Ahsen ile bizzat bu pastayı yapmaya koyuldum. Sanırım yarım saat gibi bir zamanımızı aldı ve son derece de şık oldu.



İkincisi ise arkadaşım Hande'nin ustalığı ile hazırlanan hamile temalı baby shower pastası. Gördüğünüz gibi hamile kadın ve karnında da bebeğin tekmesini tema alan çok şık bir pasta oldu. Tadı da bir o kadar güzeldi. Hande'nin 'Hazırlanın ben geliyorum' ya da 'Arda Geliyor' yerine dalgınlıkla 'Hoşgeldin' yazması daha sonra fotoğrafları facebookta paylaştığımda yanlış anlamalara neden olmuştu.






Sıra geldi en şık, en sevimli, en görkemli öğeleri olan baby shower kurabiyeleri ve kapkeklerine. Bunun için Zeliha'ya tekrar tekrar teşekkür ederim. Benim cesaretim, onun ustalığı sayesinde muhteşem bir iş çıkardık. Kurabiyeleri ve kapkekleri kendimiz yapmamıza karar vermemiz de temelde maddi sebeplere dayanıyordu. Piyasada bu kadar ustalık isteyen kurabiyeler tanesi 6-7 liradan, kapkekler ise 12 liradan satılıyor. Benim avantajım, Zeliha'yı tanıyor olmam. Çünkü bu hünerli genç kızın hayali üniversiteyi bitirdikten sonra mutfak sanatları akademisine gidip, bu konuda profesyonel bir eğitim almak ve arkasından ikizi Seniha ile birlikte bir butik pastane açmak. Ben de bunun onlar için güzel bir egzersiz olacağını düşünüp kurabiyeleri ve kapkekleri birlikte yapmayı teklif ettim. Sağolsunlar beni kırmamakla birlikte, muhteşem bir iş çıkardılar. Kurabiyelerin etiketlerini de yine benim dizaynlarına verdiğim emeği de unutmamak kaydıyla eşim yaptı. Ona da tekrar teşekkür ederim.





Bu arada bu tür organizyonlarda kurabiye yaptırmak isteyenler, Zeliha ve Seniha'nın Z&S Bake Shop adını verdikleri bloktan bilgi alabilirler ve sipariş verebilirler. Arda'nın Baby shower kurabiyeleri ilk denemeydi. Şu anda çok daha profesyonel oldu bu küçük hanımlar...


Bunun yanında yine bloglardan birinde gördüğüm bir çerçeve vardı. Herkes onunla resim çektirmişti ve çok sevimliydi. Bunu görünce ben de bayıldım. Bir iki yere fiyat danıştım. 70 lira gibi bir rakamdan bahsediyorlardı. Ben de dedim bu işi ben çözerim. İki tane mukavva aldım Birbirine yapıştırıp, içini boşalttım, mavi kağıt ile kapladım ve oğlumun odasında kullandığım bordürdeki fil resmini de köşeye yapıştırdım. Diğer yandan Rahime's Baby Shower diye yazıyı eşime yaptırdım. Bunları bir güzel yapıştırdım ve harika oldu. Partimize inanılmaz renk kattı. 


Partiden diğer görüntüler de  şöyle:
Anne adayı olduğumu belgeleyen, 'mum to be' yazılı kuşak, baby shower oyunları, ve biberonlarla yaptığımız çılğınlıklar.... Bunlarla ilgili birkaç kare de şöyle...








Aynı zamanda oğluma anı olması için, partiye gelenler aşağıda gördüğünüz ağaca isimlerini yazıp imzaladılar. Tabi teyzelerimiz arasında kıyasıya bir rekabet de kaçınılmazdı.
























Gelelim parti dekorasyonu ile ilgili ayrıntılara. Çatallar ve bıçaklar itina ile hazırlandı. Üzerlerine emzik motifli nazar boncukları yerleştirildi. Bunun yanında, gelen misafirlere dağıtılmak üzere 'Hazırlanın Arda Geliyor!' yazılı rozetler hazırlandı. Yine rozetlerle eş olan kağıt bardaklarımız ve asma süslerimiz vardı. Çatal bıçakları hazırlayan Ahsen, diğerlerini hazırlayansa eşimdi.



Gelen misafirlere verilmek üzere hediye de Z&S Bake Shop sakinleri tarafından düşünülmüştü. Yanda gördüğünüz nazarlıkları el emeği göz nuru hazırlamayı akıl eden de bu iki küçük hanımdı. Tekrar teşekkür ediyorum kendilerine...



Aslında arkada gördüğünüz içecekler için de belli çılgınlıklar düşünmüştük. Eşim hepsi için ayrı ayrı etiketler hazırladı. kola'nın üzerinde  'Arda Cola, soğuk içiniz!' , Cocacola zero'nun üstünde de 'Ben zero değilim ama babam light olabilir' yazdı. Gazozun üstünde 'Arda Gazoz: onyüzbin baloncuk yuttum', meyvesularının üzerinde de 'Arda kayısı', 'Arda Karışık' ve 'Arda Vişne' gibi ifadeler bulunuyordu. fakat malesef bu ayrıntının resmini çekmeyi ihmal etmişiz. 

Diğer yandan masamızın genel görüntüsü şöyleydi:


Partimizin yine unutulmaz parçalarından olan kapkeklerimiz de muhteşemdi. Hepsini Zeliha ve Seniha  kendi tasarladı ve hepsinin çeşidi farklı olduğu için de çok renkliydi. Gelen misafirler hepsini tek tek inceleyip gülüştüler. kiminde araba, kiminde bebek arabası, kiminde biberon, bebek bezi, battaniyenin altında yatan bebek, sırt üstü yatmış bebek, yürüyen ayaklar, ve aklıma gelmeyen diğer başka ayrıntılar var. 


Diğer birkaç kare fotoğrafımız da şöyle:


bu da klasik baby shower oyunlarından biri. Herkes bel çeveremi tahmin edip ona göre bir ip kesiyor. Ben kendim bile çok fazla hesaplamışım. Eğlenceli bir oyun oldu bu da. 


İşte bel ölümü bire bir tutturan arkadaşımız!




Hem masamız çok renkliydi, hem de genel olarak ev balonlarla süslenmişti. Bütün bunlardan sonra iyi ki yapmışım dedim. Hem oğluma harika bir anı oldu. hem de çok şık, çok eğlenceli bir parti oldu. Herkese tavsiye ederim. 

6 yorum:

  1. Parti çok eğlenceliydi. Bizim için bir o kadar renkli ve keyifli geçen hazırlık aşamasından sonra her şey gerçekten çok şık ve güzeldi.Öncesi ve sonrasıyla bizim güzel bir anı ve tecrübeydi. :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten eğlenceliydi. İyi ki yapmışım. Gerçekten bilmeseymişim ve yapmasaymışım çok üzülürmüşüm. Diş buğdayını da heyecanla bekliyorum

    YanıtlaSil
  3. Aynı heyecanla bizde bekliyoruz. Bunun başlıca sebebi keratayı ve sizi özledik. İkinci sebebi yine eğlenceli ve güzel bir günün bizi beklediğini düşünmem. Bu arada böyle konuşuyorum ama davetliyiz dimi? :D :P

    YanıtlaSil
  4. Bilemedim ki şimdi. Bir düşüneyim. Hımmmmmmmmm. Tamam hadi gelin bari:)))
    Sizsiz olur mu hiç yaaaa

    YanıtlaSil
  5. http://dogumgunucerceveleri.com/

    Doğum günü, kına gecesi, baby shower, bachelor parti için fotoğraf çektirme dev çerçeveleri satışı yapan web sitesi.

    YanıtlaSil
  6. http://dogumgunucerceveleri.com/

    Doğum günü, kına gecesi, baby shower, bachelor parti için fotoğraf çektirme dev çerçeveleri satışı yapan web sitesi.

    YanıtlaSil