18 Ocak 2013 Cuma

Anneliği becerememek!

Arda Batu çok hasta. Bronşit başlangıcı dedi doktor. Bunun sebebi  de muhtemelen benim. Bende bir boğaz ağrısı vardı. 15 Ocak'ta da oldukça fenaydım. Birkaç demlik ıhlamur, nane limon, tavuk suyu çorbası gibi çarelere başvurdum. Öğleden sonra tamamen kendime geldim. Atlattım zannettim. Meğersem çoktan Arda Batu'ya bulaştırmışım. O yüzden de kendimden nefret ediyorum.

Arda'nın uzun zamandır devam eden bir öksürüğü vardı. Ne zaman doktora götürsem burun tıkanıklığından diyordu doktor. Serum Fizyolojik sıkıyordum iki tüp, burnundaki tüm kirler akıyordu ve öksürüğü kesiliyordu. Akşama kadar da hiç öksürmüyordu. Akşam yatmadan sıkmayı unutursam gece yine öksürüyordu. Sıkarsam da hiç öksürmüyordu.

5 Ocak'ta kontrolü ve aşısı vardı. Gittik. Doktoru yine kulağına burnuna baktı, boğazlarına baktı, ciğerlerini dinledi. sorun yok dedi. Serum Fizyolojiği  düzenli kullanmaya devam edin dedi. Fakat bir gün baktım baya öksürüyor. 14 Ocak. Aldım götürdüm doktora kontrole. Doktor yine birşey bulamadı. Fakat takipte olmamı söyledi. Bir de ıslık sesi gibi bir ses (kendi o sesi çıkararak gösterdi) böyle bir ses duyarsan ciğerlerinde problem olabilir hemen getir dedi. 15 Ocak sabah uyandım. Doktorun tam tarif ettiği ses. Ayrıca öksürüğü de her zamanki öksürük değildi. Daha derinlerden gelen, daha sulu bir öksürüktü.

Bu kez Acıbadem'de sürekli gittiğimiz doktora hayıflanarak, sürekli tavsiye edilen Özel Göztepe'de Metin Bey'e götürdüm. Çocuğu soyarken de durumu anlattım. Tam o sırada öksürünce doktor evet derinden gelen bir öksürük dedi. Baktı, broşlarında hafif bir enfeksiyon var dedi. Hava verelim, iğne yapalım rahatlasın dedi. Sonra da 3 tane ilac yazdı. Biri öksürük şurubu Mutoksit, biri Bricanyl diye bir balgam sökücü ve diğeri de Zaditen diye akıntı giderici ve alerji önleyici bir damla. Ağla sızla aşağıya indim. Hava verildi. Resmen içim parçalandı. Yer yarılsaydı da ben içine girseydim de çocuğuma bunlar olmasaydı. O hava verilirken, çocuğumun ağzında o maskeyi görünce, kendimden iyiden iyiye nefret ettim. Evde işi gücü olmayan bir kadınım. Tek sorumluluğum çocuğuma bakmak, onu bile hakkıyla yerine getiremedim diye kahroldum ve hala oluyorum.

Bu arada doktor endişelenilecek bir durumu olmadığını, ilaçları kullanmam gerektiğini, çok ciddi bişey olmadığını söyledi. Akciğer filmi çekildi. o da temiz çıktı. Eve geldik. Keyfi yerindeydi Arda'nın. Şuruplarını verdim. O da bir problem çünkü içmiyor bir türlü. En son şırıngayla denedim. Onu bile ağzından çıkardı. Zor bela verdik. Doktor şuruplar uyku yapar dedi, fakat Arda bütün gece uyumadı. Ertesi gün kalktığımızda da çok fena değildi. Kakasını yaptı. O da normaldi. Yeşil filan da değildi. Normal rengi ve kıvamındaydı.

Oh iyileşiyor derken ben akşama doğru daha kötüleşmeye başladı. Doktoru aradım, banyo yaptırayım mı diye, yaptır iyi gelir dedi. Banyoya girdik. Ben de banyo suyunu biraz sıcak yaptım ki soğuğu atsın diye. Banyodan sonra hemen meme emip uyudu. Uyandığında ateşi çıkmıştı. Panikledim. Ne yapacağımı bilemedim. Ağlamaya başladım. İlk kez bebeğim hasta olmuştu ve görünüşe göre oldukça da kötü olmuştu. İki doktoru da aradım. Birisi, fitili, koltuk altından ölçüldüğünde ateşi 37.4 ü geçerse ver dedi. öbürü 38 i geçerse ver dedi. Baktım oynuyordu fakat 37.8, ile 37.9a çıktığı oluyordu. Ben riske atmak istemedim, fitil verdim. Babası aldı içeriye götürdü. Babannesiyle birlikte oyalamaya başladılar. Bu arada ben yatak odasında ağlıyordum. Kendimi suçluyordum.

Gece bir ara öksürüğüyle uyandım. Burnu çok doluydu. Serum fizyolojik sıktım. O kadar doluydu ki anlatamam. Yemyeşil balgam gibi kirler çıkıyordu. Yatırdım. Tekrar uyandığında yine doluydu. Onları da temizledim serum fizyolojik ile. Sonra bir baktım ateşi yine çıkmış. ölçtüm 38.1'di. Hemen yine fitil verdim. Düştü. Sabah kalktığında da fena değildi. Şuruplarını içirdim. Bu arada halsizlikte inliyordu. Babannesi ağlamaya başlayınca iyice strese girdim. Neyse ki sonra, 6 saat geçmiş olmasına rağmen ateşi çıkmadı. Biraz meme emdi ve uyudu. Şimdi huzurla uyuyor. Fakat daha ne olur bilmiyorum.  Çok korkuyorum ona birşey olur diye.


Bu fotoğrafı çok mutlu olarak çekmedim. İlk kötü anımızdı. İlerde bu bloğu okurken kendini görsün oğlum diye çektim. Umarım bir daha hiçbir zaman böyle bir fotoğrafı olmaz oğlumun, umarım bütün fotoğrafları hep gülerek olur. Hatta isterse arada sırada yaptığı gibi ters bakışlar atsın. Yeter ki hasta olmasın bebeğim.

Bu arada alttaki kareye bakarsanız, ilk gün hastanede hava verilirken, keyfinin pek de kaçık olmadığını görürsünüz. İki seans arasında molada Arda'yı oyalıyordum. Bana her zamanki gibi Agular yapıyordu. Ama ne zaman balgam sökücüyü kullanmaya başladım, çocuğun keyfi kaçtı, ağzı burnu balgam doldu. Çıkarınca rahatlıyordu ama her seferinde benim içim parçalanıyordu. Bebeğim benim, kim bilir ne kadar canı acıyordu. o tıkanıklık kim bilir kendini ne kadar kötü hissettiriyordu. Bitanecik oğlum



İşte uyuduğu an, huzurlu olduğu andı. O an ben de çok huzur doluyordum. Uyandığında hiçbirşeyinin kalmamış olmasını umut ediyordum. Fakat çok kısa uyuyordu ve ağlayarak uyanıyordu. Ve uyandığında hırıltılar, horultular geliyordu burnundan.

 Bu uyuyuşu ise epey uzun sürdü. Rahat, huzurlu uyudu. Yine iyileşmiştir diye umut ettim ama uyandırıp meme bile emziremedim. İstemiyor, itiyordu. Çok korkuyorum bu hastalık yüzünden memeyi bırakır diye. Canım oğlum. Sen hep iyi ol...


5 yorum:

  1. İnşallah bir an önce iyileşir kuzum. Ama kendini bu kadar suçlama, tabi ben hiç çocuk büyütmedim ahkam kesmek haddime düşmez ama bu sıralar salgın var zaten herkes grip, bronşit. Daha önce dediğim gibi bizim bünyemiz bebeklerden daha güçlüyken biz bile kendimizi koruyamıyoruz. Ben eminim sen gözün gibi bakıyorsun Arda'ya ve kısa süre de yine eskisi gibi keyifli şekilde agular yapıp gülücükler saçacak sana.

    YanıtlaSil
  2. heeeeyyyy bu nasıl yazı ya hiç ama hiç sevmedim. Bir anne kendine bu kadar yüklenmemeli . Arda daha ne hastalıklar atlatacak (inşllah olmaz ama) daha onlarca kez hastanelere taşınacak, hava alıp , serum yiyeceksiniz ve sen her seferinde ben çocuğuma bakamadım de-me-ye-cek-sin.. bu kadar .. Bir anne evladına gözü gibi bakar ki ben gayet yakından görüyorum sen çok iyi çok ilgili bir annesin. Sadece ilk kez hastalıkla yüz yüze geldiniz diye biraz afalladın bu kadar.. Çocuktur bu bünyeleri zayıf. Senin bir günde atlattığın şeyi o on günde atlatır ama atlatır emin ol.. Allah dermansız dert vermesin. Bitecek ve gidecek bir süre sonra dönüp bu yazıyı yeniden okuduğunda kendine güleceksin.. ne kadar saçma şeylere üzülmüşüm diyeceksin. Arda çabucak toparlanacak emin ol o çok güçlü bir bebiş :) Kimsenin seni üzüp sana laf söylemesinede sakın izin verme sakın.. heleki anneliğine asla .. yeniden çok çok geçmiş olsun kuzuma ve sen kendine haksızlık etmeyi kes lütfen üzülme. Unutma mutlu anne mutlu çocuk ...

    YanıtlaSil
  3. kimsenin bir şey dediği yok ama ben kendimi suçluyorum. Benden geçtiğini düşünüyorum çünkü.Bir taraftan da pazar günü bir ev gezmesine gitmiştik. Orada bir çocuk daha vardı. Şimdi o çocuk da aynı Arda gibi Çarşamba sabahı aynı belirtiler ile uyanmış. Biraz önce facebookta okudum, o evin yetişkin kızı da hasta. O gün o evde bir şeyler oldu sanırım ve herkes birbirine bulaştırdı. Neyse yapacak bir şey yok. Oğlumun iyileşmesini dört gözle bekliyorum...

    YanıtlaSil
  4. Benim kızımda da şimdi bronşit başlangıcı var dört gün oldu ve hasta olmasında korktuğumuz içinde üç haftadır banyo yapmadı ama hasta oldu işte. Bende senin gibi kendimi çok kötü hissediyorum. Çok şükür keyfinde bir şey yok ama yemek yemiyor kesinlikle ve öksürüğü burnu beni çok üzüyor şimdi bende banyo yaptırsam mı diye düşündüm ve serum fizyolojiğin bir tanesini bir burna mı sıkıyorsun?

    YanıtlaSil
  5. Selamlar Gökkuşağı Yeşili, Öncelikle geçmiş olsun diliyorum. Bu tecrübeden sonra anladım ki evhamlı olmak ya da ekstra korumak çocuğun hasta olmasına care deği.. Biraz rahat olmak lazım. O yüzden kendini kötü hissetme çünkü bu hastalık herkeste olabiliyor. Sadece senin bebeğinde değil.
    Bizim ki de bronşiyolit ti ve bana 10 gün sürer denmesine rağmen 23 gün sürdü. 15. gününde İzmir'e gidecektik. Gitmeden bir gece önce eve misafir geldi. İçlerinden biri kabul etmedi fakat gripliydi. Sabah uyandığımızda üçümüzün de burnu akıyordu. O gün uçağımız vardı. MEcburen gittik. İzmir'e vardığımızın 3. günü ateşi çıktı ve acile gittik. Bronşiyoliti tekrar etmiş çünkü yeniden grip kapmış. O yüzden aman sakın gripli insanları yaklaştırma, hatta onlarla görüşme. Gripli olup evine gelenlere vermek için maske bulundur bence.

    Banyo yaptırmanın bir sakıncası yok. Ben bununla ilgili 3 doktorla görüştüm. Hepsi banyo yaptırmamı tavsiye etti. Fakat sakın iyi gelir düşüncesiyle sıcak yaptırma. 35 derece ideal. Ben biraz sıcak yaptırmıştım iki kere. Çocuğun yanakları kızardı banyodan çıkınca. Banyoda terlemişti yani. Arkadan da ateşi çıktı. Bir de banyo yaptıracağım diye evin sıcaklığını da yükselme. Evin sıcaklığı 24 dereceyi geçmesin. Sıcaklık farkları hastalığını daha çok tetikler

    Ayrıca evin sıcaklığı burun tıkanıklığına neden oluyor. Bu sebeple de ayrıca geçmesin. Ben bunu tam 4 ay tecrübe ettim. 4 ay boyunca burnu tıkanıyor diye, yanakları soğuk diye ısıttıkça ısıttık. Burnunu serum fizyolojik ile açarken de çocuk o kadar çok ağlıyordu ki eşimle de biz birbirimize giriyorduk. Sonunda öğrendik ki sıcaktan tıkanıyormuş. KAlorifer kurutuyormuş. Ben bir defada 4 tüp serum fizyolojik sıktığımı bilirim...

    Tabi yine serum fizyolojiği tavsiye ederim. özellikle şu anda hastalığı geçirmek için çok önemli. burnu hep açık olmalı. foşşş diye bir anda sıkman lazım. azar azar değil. çünkü azar azar hiçbir faydası olmuyor. Bir burnuna bir tane öbür burnuna bir tane sıkabilirsin.

    Arkasından İzmir'de Ege üniversitesindeki doktor şunu tavsiye etmişti. Burnunu açtıktan sonra omzuna yatırıp sırtına sert bir şekilde 6-7 defa vuracaksın. İki kürek kemiği arasına. Bu hareket balgamını çok güzel söküyor. Arkasından Arda Batu kusardı ve kusmuğunda bir sürü balgam çıkardı. Bir de kakasından da çok balgam çıkardı. Zaten bu vurma işlemini yapmaya başladıktan 3 gün sonra mucizevi bir şekilde iyileşti. Antibiyotiğe başladıktan bir gün sonraydı bu. Antibiyotiğinde etkisi vardır muhakkak ama vurmanın etkisini direk tecrübe ettiğimi söyleyebilirim. O yüzoden bu vurma işlemini bence sık sık yap.

    Umarım bir an önce iyileşir...Sevgiler

    YanıtlaSil