25 Ocak 2013 Cuma

Devam Eden Bronşiyolit

Bugün yine kontrole gittik. Doktor gitmeden önce ventolini kesmemizi istedi. Bu şekilde çocuğun durumu daha net görünürmüş. Dün hırıltısı çok azalmıştı. Epey bir umutluydum. Fakat yine de arayıp yüzme kursunu iptal ettim. Tam iyileşmeden götürmeyeyim dedim.

İçime mi doğmuş ne. Doktor hala iyileşmediğini söyledi. İki hafta daha hava vermeye devam edecekmişiz. Çok canım sıkıldı.

Zaten hava vermeyince gece de çok öksürdü. Ara ara hep ağladı. Altı temiz, karnı da tok olmasına rağmen epey huysuzdu. Sabah kalktığımızda da epey hırıltısı vardı. Demek ki ilacı kesince geri dönüyor diye düşünüp, zaten iyileşmemiş olduğuna kanaat getirmiştim. Ama yine de bir umuttu. Doktor da aynı şeyi söyledi.


Bu arada internetten de araştırıyorum sürekli. Sanırım bir kez yakalanınca bronşiyolite, sürekli tekrarlayabiliyormuş. Ve üç kez tekrarlanınca astım teşhisi koyuluyormuş... Çok korkuyorum. Umarım bir an önce iyileşir oğlum ve umarım hasta olmaz...

Bu arada gazeteyle göğse bal sürme işlemini ciddiyetle yapmaya karar verdim. Çünkü daha önce yazdığım gibi faydasını görmüştüm. Ama göğsündeki kızarıklıktan dolayı çekindim yapmaya. Bir de bugün kayınvalideme söyledim. O da biz de yapardık ama sana söylemedim yapmazsın diye dedi. Tam da babannemin anlattığı gibi yapıyorlarmış. O yüzden gittim doğru düzgün bir saf bal aldım aktardan. Ve ilk kez gece yaptım. Daha önce gündüz denemiştim, ve pek uzun tutamamıştım. Ve evdeki bal da pek iyi bir bal değildi. Şimdi iyi bal ile, gece yaptım. Üç gün devam edicem. Pazartesi ve salı günleri de kontrole gidicez. Eğer iyileşmiş olursa kesinlikle bal işe yaradı demeliyim. Çünkü 7 günde çok ciddi bir yol katedemedik hava yoluyla alınan ventolin ile. Eğer 3-4 günde bu durum değişirse gerçekten işe yarıyor demektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder