4 Mart 2013 Pazartesi

Uyku Düzeni

Bugünlerde bir fenayım..... Güçsüz, yorgunum sankiiii...

Arda hafif hafif öksürüyor gibi... Korkuyorum. Hem de çok....

Diğer taraftan Arda yataktan nefret ediyor. Tekrar memede uyumak istiyor. Aksi takdirde çok ağlıyor. Dün sinirlerim çok yıprandı. Babasını arayıp eve çağırdım. Geldi, ama o uyutamadı. Yine mecburen memede uyuttum. Gün içinde iyiydi. Akşam üstü yine uyku vakti geldiğinde yine çok ağladı. Ağlarken o kadar terledi ki 4 kez üstünü değiştirdim. Onunla birlikte ben de ağladım. Çok üzüldüm. Çok yıprandım. Babası tekrar eve geldiğinde Arda uyuyordu. Ona bırakıp çıktım. Paladiuma gidip kafamı biraz dağıtayım dedim. Fakat yarı yoldan döndüm. Çok trafik vardı. Sonra gittim kuaföre. Saçımı yıkatıp, masaj yaptırdım. Fön çektirdim. Azıcık da dedikodu eklenince kendime geldim. 


Bu arada kuafördeyken Osman aradı. Arda uyanmıştı. Ağlıyordu. Durup durup dudağını büzüyormuş. Niye böyle anlamadım. Babası buzdolabında önceden sağıp depoladığım sütlerden vermiş. Biraz oyalamış. Ben geldiğimde keyfi yerindeydi. Akşam uyuturken biraz daha kolaydı. Fakat bugün yine başa döndük. 

Bu arada yüzme kursunda bir kitap önerdiler. Tracey Hogg'un Bebek bakım sorunlarına mucize çözümler diye bir kitabı.  Yüzme kursundaki arkadaşımız Mavi'ye buradaki tavsiyeleri uygulamışlar. Şu anda Mavi bebek saat 19:30'da uykuya geçiyormuş. Hemen denemeliyim. Arda ağırlaştıkça beni daha çok yoruyor. Gece uykuları da iyice düzensizleşti. Çok sık uyanıyor. Yine Mavi'nin annesinden öğrendim ki bebekler 45 dakikalık cycle larda uyuyorlaşmış. Ben de denedim hakkaten öyle. Her uyandığında acıktı diye emziriyordum. Şimdi bir emziriyorum bir emzirmiyorum. Yani 1,5 saatte bir emziriyorum fakat arada uyandığında kollarını sarıp, beyaz sesini açıp tekrar uykuya geçmesine yardımcı oluyorum... 

Bu arada, Arda'nın yüzme kursundan bir resmini de ekleyeyim.... Tık

Bu arada Beyaz Ses yani White Noise benim Arda Batu'yu sürekli uyutmak için kullandığım bir ses.  Daha 7 haftalık hamile iken, İngiltere'de alışverişte dikkatimi çekmişti White Noise Kit dedikleri aletler. Biraz inceledim. İçinde bebeğin alışık olduğu, anne karnında iken işittiği 6 farklı ses var. Bir tanesi arabada ya da uçakta giderken duyduğu uğultuya çok benziyor. Ki ben de hamileliğimde sayısız uçak yolculuğu yaptım. Arabadan da hiç inmedim desem yeridir. Diğerleri kalp atışı sesi, motor sesi+kalp atışı sesi, karın gurultusu+kalp atışı, su sesi gibi şeyler. Bununla birlikte 6 tane mozart melodisi var.

Doğumdan sonra daha 10 günlükken, Arda'nın bütün gece uykusuz olması, ağlaması beni çok yormuştu. Dedim şu sesleri bir deneyeyim. Arda motor sesine benzeyen uğultuya direk tepki gösterdi. Hemen kulak verdi. Hatta o sırada ağlama krizinin tam ortasındaydı. Sesi duyunca birden durdu. Dinlemeye başladı. Hemen sakinleşti. 5-6 dakika içinde de uykuya geçti. Ondan sonra da her uykusunda onu kullanmaya başladım. Çok kolay uyutuyordum. Uyandığı vakitlerde de o uğultuyu açtığım anda bir saniyede hemen geri uyuyordu. 

İzmir'e bizimkileri ziyarete gittiğimde, önce herkes o aleti kullanmama çok tepki gösterdi. çocuğun uykusunu kaçırır, aptal eder, başını ağrıtır filan gibi türlü türlü yorumlar duydum. Ama bir kaç gün içinde bu aletin ne kadar mucizevi olduğunu, ne kadar işe yaratığını herkes gördü. Sadece Arda değil onunla birlikte odada olan, ve bu tezi çürütmeye çalışan diğer kuzenlerim de uykudan nasibini aldılar..


Şu aralar düzensizleştik. Fakat White Noise hala işe yarıyor. Buradaki problem, Arda memede uyumak istiyor. Yine gece uyandığı vakitler o sesi açıyorum ve yine anında uykuya geçiyor. Fakat emziği tekrar reddetti ve onun yerine annesinin memesini istiyor.... Bu bana bağımlı hale gelmesi. Bir taraftan tabi beni mutlu ediyor ama diğer taraftan çok yoruyor. Emzik almaması demek onu benden başka kimsenin uyutamayacağı anlamına gelecek ki bu felaket olur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder