6 Mart 2013 Çarşamba

Arda Batu 6 Aylık!

Dün tosunumun 6. ayı bitti. Bunu bir Bağdat Caddesi gezisi ile kutladık. Seyhan ve güzel kızı Zeynep Lal ile birlikte... Hande ve Merve de bize eşlik etti...

6. ayını bitirdiğini oğlum dünkü gezide belli etti. Caddeyi neredeyse boydan boya yürüdük fakat ağlamadı. Hatta uyudu. Hava çok soğuktu ama güneşliydi. Muşambaları bebek arabalarına takıp hem onları soğuktan koruduk hem de güneş almalarını sağladık. Biz de hava almış olduk..

6 ay nasıl geçti hala inanamıyorum. Dün gibiydi sanki minik böceğim elini boynuma attığında.... Kokusunu ilk içime çektiğimde içimin huzurla dolduğu, bütün mutsuzlukların, üzüntülerin yok olduğu bir dünyaya kapı açtım o kokuyla... Kokladım, kokladım... o günden beri de kokluyorum. Tekrar içime sokasım geliyor, doyamıyorum bir türlü. Doyamıyorum.

6 Aylık oğlum 66cm ve 10kg. Hastalığından sonra çok hızlı kilo aldı. Zaten 4. ayın sonunda 8600 iken, bir hafta sonra zaten 9 kiloya ulaşmıştı. fakat arkasından hastalıkla gelen iştahsızlık onu 8700 e geri düşürmüştü. 5. ayı dolduktan 9 gün sonra, 14. Şubatta kontrol ve aşısı için yeni doktorumuz Ramazan Bey'e gittiğimizde 9150'ydi ağırlığı. Fakat Arda tartı üzerinde hareket ediyordu. Ben daha ağır olduğunu düşünmüştüm. Bundan 6 gün sonra yani 20 Ocak'ta yüzünde çıkan egzemaları göstermek için gittiğimizde 9700 olduğunu duyunca şaşırdım. Bu günde 100gr. almış olması demekti ki bu imkansızdı. Benim de tahmin ettiğim gibi, doktor muhtemelen bir önceki ölçümün doğru olmadığını söylemişti. Halbuki o zaman az kilo aldı diye üzülmüştüm.

Niye üzülüyorsam aslında. Zaten ideal kilosunun çok üzerinde. 1 yaşında olması gereken kiloya 6. ayda ulaştı oğlum. Fakat endişelenmeye de başladım. Her ne kadar herkes anne sütüyle obez olmaz dese de, antibiyotik kullanmış olmamız beni endişelendiriyor. Yaşamlarının ilk 5 ayında antibiyotik alan bebeklerin obezite riski daha yüksekmiş. Aslında Arda antibiyotik aldığında 5. ayını tamamlamıştı ama daha yeni tamamlamıştı. O yüzden biraz kaygılanmıyor değilim...

Ayrıca kilosunun fazla olması nedeniyle hastalığının uzun sürdüğünü de söyledi doktorumuz. Kilolu olmasının bir diğer yan etkisi de tabi hareketlerinin yavaşlığı. Ondan küçük bebekler emeklerken, bizimki hala zor dönüyor. 3-4 günde bir şansa bir defa hadi döneyim de şu annem bir sevinsin diyor. Yoksa yattığı yerden oynuyor ve sıkılınca ağlayıp kucak istiyor... Onu kucakta tutmak da artık çok zor. Gerçekten taşıyamıyorum.

Bu yazı fotoğraflarla devam edecek....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder