25 Nisan 2013 Perşembe

Little Swimmer

Arda Batu'nun yüzme derslerine devam ettiğimizi yazmadığımı farkettim. 10 haftalıkken başlayan yüzme denemesi, tam bir serüvene dönüştü. Arda Batu ve annesi yüzme derslerinde muhteşem vakit geçiriyor. Gerçekten burdan kurs yöneticilerine, hocalarına, özellikle de Ayşe Nathalie hanıma çok teşekkür ederim. Aquababies'i İstanbul'a getirmekle, çok başarılı bir girişimcilik örneği sergilediğini vurgulamak isterim...

Gelelim Arda Batu'nun yüzme serüvenine. Daha 10 haftalıkken dalışa başlayan Arda, zaten bilinçsiz olarak nefesini tutabiliyordu. Ayrıca suyun üstünde kalabiliyordu sırt üstü yatırınca. Tabii tedbirliydik ve ilk deneme dersinde elbette Arda'yı bağımsız bırakmadık. Şu anda 3. kuru bitiriyoruz ve Arda'daki ilerlemeyi hayretle takip ediyorum... Meğer bebekler neler yapabiliyormuş.

Bilinçsiz nefes tutma, daha ilk kuru bitirmeden, bilinçli nefes tutmaya dönüşmüştü. 'Arda, Hazır, Başla!' Komutunu alan Arda, gözlerini kapatıp, nefesini tutmaya başlamıştı. Fakat şimdi bilin bakalım ne oldu. Artık o kadar cool takılıyor ki, gözlerini bile kapamıyor. Bazen onunla birlikte ben de dalıyorum, inanın, ben su yutuyorum ama o yutmuyor:)))) İşte mucize budur.

İlk resimde arka planda görünen bebek 'Defne'. Babasıyla yüzüyor ve babası çocuk doktoru. Bu da tek başına yüzmenin bebekler için ne kadar faydalı bir aktivite olduğunun kanıtıdır sanırım. Biz 10 haftalık başladığımızda Defne 5 aylıktı. Gözümüzün önünde o da büyüdü, tıpkı diğer bir çok bebek gibi. Babies1 ve 2 derslerine beraber katılıyorduk. Defne bizden deneyimli olduğu için komutu alınca gözünü kapatıyor ve nefesini tutuyordu. Daha ilk kurun 4. dersinde Arda'nın da bunu yapabildiğini görünce mutluluktan deliye döndüm. Banyo yaptırırken farkettim. Ne zaman 'Arda, Hazır, Başla' desem, gözünü kapatıyordu. Hayretlere kapıldık babasıyla.



Arda'nın yeteneğini sağolsunlar, Yasemin ve Ayşe Nathalie hanımlar sürekli vurgulayarak beni onurlandırıyorlar. İşte facebook sayfalarında yayınladıkları, Arda'nın yüzme serüveninden küçük bir video. Çeken Ahsen Yüksel Teyze'nin 'amanin minik balık' sözü de videoda yerini almış. Emeğine, ilgiline teşekkür ederiz Ahsen Teyzesi.

Size bu konuda ilk yazdığım yazıda, Arda henüz ellerini açıp, havuzun kenarına tutunamıyordu. Fakat 3. kurun ikinci dersinde babasıyla yüzdü ve babası dalıp, tutundurmadan çevirip oturtturmaya çalıştı. Arda zorlayıp dönmedi. önce tutundu. Ondan sonra babasının onu döndürmesine izin verdi. Çok akıllıca.

ikinci kurdan itibaren de daldırıp bırakıyoruz ve suyun yüzeyine çıkmasına yakın tutuyoruz. Yani içeride bağımsız yüzüyor... Sırt üstü yüzmelerde de harika yol katettiğini söylemeliyim. Hiç şüphem yok ki bu yaz sırtüstü bağımsız yüzebilecek... Tabi ki annesinin bıkmadan usanmadan Arda'ya her gün küveti doldurup banyo keyfi yaşatarak sarfettiği emek ve egzersizleri de eklemeliyim...

İşte Arda'nın tipik dalışlarından bir tanesi. Gördüğünüz gibi suyun üzerine kendi çıkıyor. Ben sadece daldırıyorum. Ağzından çıkan kabarcıklar da nefesini tuttuğunun, ağzına su girmesin diye dışarıya hafif nefes verdiğinin en güzel kanıtıdır herhalde.




2 yorum:

  1. maşallah ne kadar güzel ya keşke bizim buralarda da olsa böyle bir kurs :(

    YanıtlaSil
  2. Gülçin hanım, siz nerede yaşıyorsunuz. Ankara ve İzmir'den birileri Ayşe hanım ile aquababies açmak için görüşmeler yapmış. Belki açılır kısa zamanda. Ama onun dışında da herşey eğitmekle ilgili bence. Bebeğiniz ne kadarlık? Her banyosunda küveti doldurarak suya yatkınlığını hatırlatabilirsiniz. Ayrıca 'Hazır, Başla' komutunu da öğretebilirsiniz eğer yüzüne her su atmadan önce bu komutu verirseniz. Ben kursa götürüyorum fakat evde de her gün çalıştırıyorum. Onun da çok faydalı olduğuna inanıyorum....

    YanıtlaSil