4 Nisan 2013 Perşembe

İkinci Bronşiyolitten alınacak dersler!

İlk olarak sayabileceğim tecrübe, her ne olursa olsun, bir çocuğu en iyi annesinin tanıdığı, annesi üşüyor diyorsa üşüdüğü, sıcaklıyor, terliyor diye hissediyorsa da terlediğidir... Eğer bir anne bebeğinin sağlığından endişe ediyorsa, evhamlı, pimpirikli gibi yorumlar yapıp ona vakit kaybettirmemek gerekir. Anne huzursuzluğunu gidermek için doktora danışırsa, anne birşey kaybetmemiş olur. Böylelikle gerçekten bir problem varsa gecikilmemiş, önlem alınmış olur. Mesela belki bronşiyolit olmadan, grip teşhisi koyulabilir ve daha az zararla bir hastalık atlatılabilir...

Tabii bunu yazarken kimseyi suçlamıyorum. Çünkü Arda Batu bronşiyolit olduğunda bir anda oldu, ve önceden hiçbir, ve tam anlamıyla hiçbir grip belirtisi yoktu. Bir anda gelen bir öksürük ve bir saatin içinde kendimizi acilde bulduk ve bronşiyolit dediler. Göztepe SSK önce pulmicort ve antibiyotiğe gerek olmadıığını düşündü fakat aşırı genç bayan doktorlar, bebeğin kulaklarına bakmayı bile akıl edemedi....Bunu o anki telaşımı atlatınca sonradan farkettim...

Yine 'pimpirikli' olduğum için ne olur ne olmaz diye sabah kendi doktoruna, Ramazan Kodakoğlu'na götürdüm. Kulaklarında iltihap olduğunu ve antibiyotiksiz geçmeyeceğini söyledi. Ayrıca 4 saatte bir ventolin ve günde iki kez de pulmicortun gerekli olduğunu söyledi. Verdiği tedavi şekli tam beklediğim şekildeydi. Anne olarak, gece huzursuzluğundan Arda'nın kötülediğini anladım.... Neyse tedaviye başladık. Hakkaten hızlı ilerledik. 3-4 günde toparladı. Pazartesi günü gittiğimizde doktor cuma kontrole çağırmıştı. Bu arada Perşembe akşamı kayınvalidemler geldi. İçleri rahatladı. nitekim çocuk gayet iyiydi....

Cuma kontrole götürdük. Doktor da bunu teyit etti. Arda günde 4 kez öksürüyordu ve hırıltısı da ancak stateskopla dinlenince duyuluyordu. Ramazan hoca ventolini 3e düşürüp, yavaş yavaş kesmemizi önerdi...

Fakaaatttt.....

Eve gelince Arda'nın öksürüğü arttı. Doktoru aradım. Mutlaka bir çocuk göğüs hastalıkları doktorunun, alerji uzmanının görmesi gerektiğini söyledi. Birşeye alerjisi olduğunun kesin olduğunu söyledi... Hemen o gün randevu aldım Cumartesi günü tavisiye ettiği Prof. Dr. Bülent Karadağ'a götürdüm. Ventolini 6 saatte bir vermemizi tavsiye etti ve alerji damlasının korumada yeterli olmadığına karar vererek, singulair diye bir toz verdi. Akşam yoğurduna karıştırıp veriyoruz. İki hafta bunu zaditen ile kullanın sonra zaditen i kesip bunu uzun süreli kullanın dedi. Bir hafta sonraya kontrole çağırdı.

O hafta Ahsen teyzesi de bizdeydi. Dedim ki eğer evden çıkmazsa ve bize de kimse gelmezse, bu çocuk pazartesi akşam, en geç salı sabahı iyileşecek. Hakkaten pazartesi akşam hiçbirşeyi kalmamıştı. Hasan dedesinin doğumgününe  davetliydik pazar günü fakat Eşim tek gitti. Ben Arda ile evde kaldım. Salı günü iyiydik. Doktora danıştım. Ventolini azalttım. Fakat Arda'nın hiçbişeyi olmadığını da hissediyordum. Antibiyotiği de salı akşamı kestim. ..Cumartesi kontrole gittiğimizde herşey yolundaydı....Ventolin ve pulmicortu da kesti doktor. Evhamlı olmamamı, hiçbirşeyden korumamamı tavsiy etti. Sadece iki şeyden koru dedi:

Sigara dumanına, kokusuna maruz bırakma
Hasta kimsenin yanına yaklaştırma...


Bu arada alerji ne kadar önemliymiş onu anladım. Ordan da taa Acıbadem'deki Veysi Hoca'nın Arda'ya her gittiğimizde alerjik dediği halde, bir alerji damlası önermediğini, hatta bronşitken bile Zaditen vermediğini hatırladımmm.... Tek doktora gitmek iyi de, ya o doktor ihmalkarsa... Yine evham yapmış oluyorum demi? Ama tecrübelerim bana kuşkulu olmayı öğretiyor....Nitekim alerjik çocuklar önce egzema, arkasından bronşit olurmuş. Bizde her iki durumda da bu doğrulandı. Her iki bronşitte de, 3-4 hafta öncesinden egzema olmuştu. Egzema olduğunu göre göre, neden Veysi hoca bir alerji damlası veremedi acaba.... Ve İzmir'deki doktorların antibiyotikten daha zararlı gördüğü Peditus'u  daha iki aylık bebeğe gözünü kırpmadan verebildi..... tek doktora bağlı kalmak çok doğru değil bence... Ve bir doktorun iyi mi kötü mü olduğu, bir hastalık olmadan pek anlaşılmıyor....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder